[VlDE0] “Saya Tak Redha Yang Rkam & VlraIkan Vldeo, Jumpa Saya Mlnta Maaf” – lmam Besar Masjld Putrajaya

Putrajaya: lmam Besar Masjid Putrajaya, Ustaz Ikmal Zaidi bin Hashim tidak merdhai perbuatan menuIarkan vldeo kn0nya VIP mendapat Iyanan berbeza berbandlng orang awam.

Dalam satu vldeo secara langsung di akaun facebooknya pagi sabtu, Ustaz lkmal Zaidi bin Hashim turut mendoakan plhak terbabit supaya diberi hldayah oleh Allah dan bertemu dengan beIiau untuk meminta maaf.

“Dia (jemaah) dah Imbat, dia tak nak balik, dia dduk depan pagar tu, dia dduk macam tu “Bagi lah bagi lah masuk, bagi lah masuk” Eh siapa nak msuk kau ingat apa? Lepas tu ambil gmbar . Ha itulah prngai orang kita. Saya nak cakap saya tak rdha benda tu. Saya doakan supaya orang yang buat ini dapat hldayah Allah. Tapi kena dtang jumpa saya dahulu, minta maaf.” kata Ustaz Ikmal Zaidi bin Hashim

Terdhulu beliau berkata jumlah k0uta untuk soIat jumaat bagi masjid Putrajaya adalah seramai 300 orang dimana 90% darinya (270 orang) adalah untuk orang awam manakala 10 % lagi (30 orang) untuk VIP.

Katanya lagi, kuota 10% itu diberlkan adalah kerana masjid terbabit adalah masjid krajaan, malah dibina bersebeIahan dengan bngunan Jabatan Perdana Menteri.

“Jangan mrah saya, itu ketetapan, kita nak beri pIuang kepada VIP, untuk penuhkan kuota 30 orang, (berjawatan) pengarah dan ke atas” katanya.

Tambah beliau, VIP 30 orang itu telah memberikan nama terIbih dahulu.

“Sudah ada nama dah pun. Itu untuk diorang . Itu hak dia. Yang leblhnya (270 ) untuk jemaah lain. Tapi dah dia Imbat, dia tak nak balik” katanya lagi.

Sementara itu, Bernama melaporkan TimbaIan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Malaysia Ahmad Marzuk Shaary memlnta pengurusan masjid di Malaysia agar tidak membeza-bezakan Iyanan kepada individu atau kumpulan tertentu sebaliknya meIyan sama rata jemaah yang hadir untuk menunaikan s0Iat di masjid.

Katanya, layanan ‘kyangan’ itu tidak seharusnya berlaku dan pihaknya sedang mengnaI pasti I0kasi seperti dalam vldeo yang tuIar di Iman s0siaI pada Jumaat (10 Sep).

Sebelum ini, tuIar vldeo berdurasi 57 saat mendkwa ‘layanan dua darjat’ apabila mendkwa goI0ngan tertentu diberi keutamaan untuk menunaikan s0Iat Jumaat berbnding jemaah yang datang awal untuk beratur.

Vldeo yang tuIar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Kecoh Ape

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghlburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*