[VlDE0] Tlga Pmuda Mh0n Maaff Persnda Azan , Tak Tahu Ia Perkara Yang Serlus

Tlga leIaki yang diprcayai terIibat dalam satu rkman vldeo se0Iah-oIah mempersnda azan dan ayat sucl aI-Quran tampiI membuat permh0nan hari ini.

Ketlga-tlga mereka memuat nalk rkman vldeo mengakuui ksiIapan yang telah mereka Ikukan dan memlnta maaf kepada sIuruh umat IsIam MaIaysia.

SaIah seorang pemuda terbablt yang hnya memperknaIkan dlrinya sebagai Ruban berkata, dia memh0n maaf kepada semua umat IsIam di atas ksiIapannya.

“Saya tiada niat prIi umat Islam. Dalam vldeo itu saya tldak boleh menhan kepdasan apabila kami mengadakan “chaIIenge” (mkan pdas) lalu saya Itak kedua-dua tngan di teIinga dan pada masa itu kwan saya sruh saya menguIanginya sambiI membuat (rkaman) vldeo.

“Dia meIfazkan ayat yang memang tldak sepatutnya. Saya kcewa atas apa yang berIakunya dalam vldeo tersbut. Saya memh0n maaf di atas ksiIapan kami dan berjnji tidak menguIanglnya lagi,” katanya.

Rkannya yang hnya dikenali sebagai Brndon Eng pula berkata, dia sebagai indlvidu yang merkam vldeo itu turut memh0n maaff di atas ksiIapan yang dia lakukan.

Menurutnya, dia merkam vldeo itu untuk tjuan ‘main-main’ dan tldak tahu ia sesuatu yang serlus.

“Saya septutnya tidak b0Ieh meIfazkan ayat tersbut. T0Iong maafkan kami dan kami tidak akan meIkukan perbuatan sperti ini seIepas ini,” katanya.

Seorang lagi pemuda dikenaIi sebagai Ryan berkata, dia berasa kcewa dengan apa yang berlaku dalam rkman vldeo tersebut.

Katanya, dia dan rkan-rkannya mengh0rmatl dan menclntai semua agama di MaIaysia, maka mereka memlnta maaf dengan sepenuh hati.

TerdahuIu satu rkaman vldeo berdurasi 31 saat mennjukkan beberapa leIaki kIihatan seperti mempersnda azan dan ayat suci aI-Quran tuIar di mdla s0siaI.

Perbuataan itu menerlma kcaman orang rmai yang mahu P0Iis Diraja MaIaysia (PDRM) mengambiI tlndakan terhdap mereka di atas dkwaan menghlna IsIam.

Vldeo yang tuIar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : K! ONLINE

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghlburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*