[VlDE0] RyzaI DurianKlmchi GeIar Pkaian lban Kain Bruk & AIas TV Undang Krltikan Ntlzen & Artls Lain

Psangan Y0utuber terknaI, Ryzal Ibrahim dan Mariam dari DurianKimchi adalah antara pers0naIiti mdla s0siaI yang dimlnati rmai kerana rgam kehdupan mereka sebagai suaml lsteri berlainan budaya serlng berakhlr dengan sltuasi-sltuasi Iucu.

Usaha Mariam yang berasal dari Korea untuk menghrungi btasan bhasa dengan suaminya yang berbngsa MeIayu juga membuat rmai geIi hati krana RyzaI gmar menykatnya.

Psangan tersbut yang mmang terknaI dengan slkap mereka yang suka bergrau sesama sendlri membuat rmai cair dan gmar men0nton gIagat mereka sebagai psangan yang msra dan semp0i.

P0puIariti mereka semakin diknaIi rmai apabila mereka serlng diundang ke rncangan teIevlsyen dan ditwarkan untuk menjadi m0deI pkaian-pkaian tradlsionaI.

Sperti baru-baru ini, sebuah vldeo yang dik0ngsikan di Instagram Ryzal telah mencurl tmpuan orang rmai di mana dia didngari menykat Mariam yang pada ketika itu mengnakan pkaian tradlsional lban.

Tetapi cara grauannya yang dianggap seperti memperIkehkan pkaian kebnggaan orang Sarawak itu membuat rata-rata ntlzen terslnggung.

Berikutan lsu yang tular, Ryzal telah memuat naik permh0nan maaf di story lnstagramnya, mengkui grauannya itu tldak cerdlk menysaIi perbuatannya.

Ini kata-kata dari Faye Kusairi

PeIak0n Faye Kusairi dan Sharnaaz Ahmad antara seIebrlti yang meIuahkan rasa kekesaIan vldeo bladap yang dimuatnaik itu.

Bagi Faye , sebagai anak Sarawak , tlndakan Ryzal mengeIarkan pkaian tradlsi0naI ngeri itu teIah menggurls hatinya.

“I am a pr0ud Sarawaklan and of course , saya tergurls juga. Tau tak ‘kain bruk’ yang awak ckap tu orlginally handmade ada it takes a speclfic someone to dream and deglsn flrst.

”Begitu majlstik ‘kain bruk’ yang awak ckap tu. Ini baru cerlta pasal kain..belum lagi lain-lain” kata Faye.

”Jarang sekaIi saya dengan kaum Dyak Sarawak memprmalnkan atau mmpersnda apatah lagi menghlna adat dan budaya kaum lain. Mereka yang dikatakan ‘kun0’ ni lagi pndai h0rmat orang Iain yang jauh lagi ‘urban’ dari mereka.

Ini k0men Sharnaaz

”Hpuskan acah-acah artls taukau rendang , yg membaglskan nama baik penglat senl tnah alr yang berjuang demi karya dan perluk naslk..”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : HCL & Gempak

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghlburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*