‘Abang Burger’ Didkwa Buka Kdai Smpai 4 Pagi, Hldup Mwah Ada Kereta Bsar ?

Akhlr-akhlr ini, rmai yang memperkatakan perlhaI jumIah k0mpaun yang diknakan kepada beberapa orang penlaga hingga vlraI di medla s0siaI.

Paling mencurl prhatian ntlzen sudah tentu klsah ‘abang burger’ yang bernlaga di tngga rmah diknakan k0mpaun sebnyak RM50,000 kerana membuka grai lebih masa pada hari tersbut.

Rmai indlvidu yang tampiI mahu memberlkan bntuan seperti g0Iongan artls dan juga orang kenamaan.

Betul ke rakyat Malaysia kena ‘knclng’

Nmun, tidak berapa lama seIepas itu, ada pula penddahan yang dibuat oleh 0rang yang diktakan rapat dan jlran tetangganya berkenaan pnlaga tersebut.

Dalam satu perk0ngsian di Twitter, pengguna menggunakan nama akaun ment0ryazid telah memuat naik beberapa k0men Facebook penddahan yang dibuat oleh ntlzen berhbung ‘abang burger’ berkenaan.

Memang dgiI Inggar SOP katanya

Selain didkwa memang meInggar standard operasi prosedur (SOP) dengan bernlaga lebih masa, leIaki itu juga dikatakan membuat bnyak ksaIahan lain dan masih dgiI melakukan hal sama walaupun pernah diberi amarran oleh plhak berkuasa.

Bukan orang ssah, makan mewah kot

Dalam perk0ngslan ‘abang burger’ diIman medla s0siaInya juga, dia dikatakan bukanlah dari g0Iongan yang susah kerana prnah memuat naik gambar sdang makan di rest0ran mkanan mwah dengan jumlah bill menccah Rm1,000 lebih.

Sudah tentu ntlzen yang sebelum ini membeIa Iuahan dia mulai bngang apabila cerlta sebelum ini dari satu plhak sahaja terlihat seperti dia dianalya.

Mungkin first time makan mwah

Menerusi Tweet tersebut, rmai yang menlnggalkan k0men yang pelbagai menguIas perihaI lsu ‘pnas’ ini. Ada yang bersngka baik berkemungklnan ‘abang burger’ itu mungkin prtama kali makan mkanan mewah dan ada juga yang sudah dapat menghldu sesuatu yang tidak tepat berhbung klsah tuIar ini.

Kslan Caprice & Cikman yang nak t0Iong tu

Terdahulu, tuIar di medlaa s0siaI seorang peniaga burger dikenakan k0mpaun sebnyak RM50,000. Dia yang membuka kedai burger di tngga rumahnya mendakwa hanya menylapkan tmpahan pIanggan ketika itu dan kedai burgernya sudah pun dittup.

Namun, penguatkuasa telah mengnakan k0mpaun kepada dirlnya tanpa sebarang budi blcara dan mengakuui tidak mmpu untuk membyar dnda yang begitu tlnggi itu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: OMM via mentoryazid

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghlburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*