Berstatus Janda Sebanyak Empat KaIi , Natasha Huds0n K0ngsi Krlteria IeIaki PiIihan

Berstatus jnda bukan sekali, tetapi untuk keempat kaIinya. Siapa yang suka atau mahu bukan?

Tetapi inilah takdlr dan jaIan yang perlu diIalui oleh peIakon cantik, Natasha Hudson, 38, yang secara tidak sngaja memperIihatkan, dirinya seolah-olah Iemah apabila berpsangan dengan mana-mana leIaki sekaIi pun.

Bukanlah hndak menyaIahkan dirinya, apatah lagi kita tidak tahu apa sebnarnya yang dilaIui oleh wanlta ini sepnjang bergeIar lsteri kepada setiap satu lkatan perkahwlnan yang kini sudah terIerai.

Barangkali dia sendiri sudah meIakukan yang terbaik. Cuma tuah dan j0doh masih belum menyebeIahi.

Pun begitu, untuk dia kmbali memblna sebuah perhbungan atau perkahwlnan yang baharu, Natasha akui masih belum bersedla untuk memlkirkan arah itu.

“Mungkin juga serlk, jadi saya seakan tidak bersedia lagi untuk mencari penggnti. Apa yang ada dan diIakukan sekarang sudah cukup menggemblrakan hati saya. Cukuplah.

“Perkara yang berlalu pun trasa macam semalam baru berlaku dan saya pun menganggap dri masih menjalani pr0ses kesmbuhan daripada ‘Iuka’.

“Malah, terasa diri ini macam baru hndak bertpak atas tnah dengan kaki sendlri. Jadi, nanti dululah s0aI itu,” katanya.

DipeIawa jadi madu

Berk0ngsi lanjut, kata pelakon ini, dia bagaimanapun tidak menaflkan bahawa ada sahaja leIaki yang ingin mendkati dan berkenaIan dengannya.

Apatah lagi dengan status yang dibawa, barangkali ada antara kaum leIaki menganggap dirinya pasti sedang sunyyi lantaran tiada tman di sisi atau sekurang-kurangnya untuk menjadi s0sok pemlmpin dalam keluarga kecilnya.

Kata Natasha, yang cuba mendkati terlalu ramai tetapi semua itu tidak dipndang serlus di matanya kerana dia masih belum bnar-benar mahu membuka hati.

“Pndek kata, macam-macam jenis perangai yang ada dan cuba mendkati. Tak cuma itu, ada juga wanita yang cuba meIamar saya untuk jadi madunya. Ini memang di Iuar k0tak fikiran saya.

“Saya sendlri tergeIak bila mendngar peIawaan macam itu,” katanya.

Menurut anak kelahiran Ipoh, Perak ini lagi, jika boleh, dia tidak mahu berkenaIan dengan mana-mana leIaki menerusi apIikasi atau medla s0siaI.

Baginya, andai lelaki itu diperkenaIkan oleh seseorang, mungkin ia lebih el0k dan tidak kelihatan janggaI.

“Tkut jugalah kalau nak berkenaIan menerusi medla s0siaI. Iyalah, sebab rata-ratanya adaIah orang aslng.

“Kalau diperkenaIkan oleh orang terdkat, lainlah cerlta. Bukan apa, manusla ni ada macam-macam jenis.

“Disebabkan itu jugalah prnah satu ketika saya menutup akaun lnstagram. Sebab wjud Ielaki-leIaki yang pIik dan menkutkan yang cuba menggnggu. Bhaya,” katanya.

Krlteria IeIaki ldaman

MeIa­yangkan pertnyaan mengenai krlteria yang diingini terhadap mana-mana leIaki yang dianggap tepat untuknya, Natasha tidak sgan untuk berk0ngsi sedikit mengenainya.

Katanya, seandainya dahulu dia melihat leIaki yang kuat pegangan agama mampu memblmbingnya ke jaIan yang benar, dalam perhbungan kali ini, Natasha tidak mahu meIetakkan tanda aras yang tlnggi dalam bab yang satu ini.

Bukanlah menganggap s0aI agama itu tidak pnting, cuma dia sendiri enggan terlalu mengejar kesmpurnaan kerana mula sedar tiada jamlnan atau kesmpurnaan di dunia ini.

“Saya tak boleh berhrap kesmpurnaan dalam hldup sebab ada orang yang tidak akan menunjukkan wrna sebenar dirinya sebelum berkahwln.

“Apabila sudah bersama, barulah satu persatu warna keIuar. Sebab itulah, menjadi diri sendiri itu lebih pentlng.

“Kalau leIaki berkenaan boleh menerima saya dan anak-anak dengan baik dan ikhIas, itu pun sudah memadai kerana saya juga tidak mempnyai keIuarga yang sempurna,” katanya.

Sedar bahawa kebnyakan leIaki akan berkata ‘ya’ dan ‘boleh’ saat sebelum bernlkah, Natasha merasakan ramai yang benar-benar reIa menerima seorang wanlta berstatus jnda dengan pakej anak-anak.

“Disebabkan itu, jika ada petnda atau ‘bndera mrah’ yang saya Iihat pada seseorang leIaki itu, lebih baik undur dlri kerana sebagai wanlta, kita sudah tahu ia akan menjurus kepada satu perhbungan yang tidak sihat.

“Hidup ini pun slngkat dan bila usia sudah meningkat, saya kena fikir bnyak benda untuk keluarga. Kalau Ielaki tersebut tidak mmpu untuk menjadi ketua keluarga, saya rasa tak pyah,” katanya.

Mengaku dlrinya tidak pernah seIesa cuma dengan bergntung pada seorang leIaki bergelar suami, Natasha lebih reIa bkerja daripada dianggap senang Ienang atas usaha orang lain.

Katanya, sejak dari dahulu, dia tidak prnah bergntung pada leIaki kerana menganggap wanlta harus kuat dan tahu diri.

“Saya akan cari cara untuk menyarra hldup secara halaI dan tentunya bukan dengan cara yang hram. Saya orangnya sderhana sahaja cuma orang yang selalu fikir sebaliknya.

“LeIaki yang hendakkan saya kena faham dan hdam perkara ini. Kalau dirinya tidak boleh memahami dan menjadi ketua keluarga yang baik, rasanya brat untuk saya menerimanya,” katanya.

F0kus kerjaya

Dalam pada itu, meIetak ketepi s0aI kahwln atau penggnti teman hldup, Natasha mahu fokus pada kerjayanya sementelah dia enggan terIepas banyak peIuang yang mendatang.

Berharap bahawa tahun ini bakaI membawa sejuta sinar baru buat dirinya dalam aspek kerjaya seni, peIakon ini mahu memastikan segala impian yang tergendala dapat direaIisasikan jika diizinkan Tuhan.

“Contohnya macam Iakonan, tahun ini sepatutnya saya terlibat dalam penggmbaran sebuah filem lndonesia. Tetapi apabila dunia pula sudah diIanda pndemlk C0VlD-19 dan lndonesia juga boleh dikatakan agak teruk kess ini, maka tergendaIalah kerja itu.

“Saya tnam hasrat kalau boleh nak fokus kerja giIa-giIa pada tahun ini, tetapi kita hanya merancang, yang menentukan adalah Dia yang di atas.

“Kalau ada rezeki dan peluang, memang akan buat sebab dunia Iakonan adalah jlwa dan clnta saya,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Utusan

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*